Usein kysyttyä Punaisen Ristin verkkokaupasta

Tälle sivulle olemme keränneet kysymyksiä, jotka usein nousevat esiin asiakaspalvelussamme. Ehkä löydät vastauksen omaan kysymykseesi tältä sivulta!

 

Kysymyksiä tilaamisesta

Kuinka tilaan verkkokaupasta?

  1. Valitse haluamasi tuote.
  2. Lisää tuotteesi ostoskoriin painamalla Lisää ostoskoriin -nappia.
  3. Kun olet valinnut kaikki haluamasi tuotteet, klikkaa Siirry kassalle -nappia, joka on sivun oikeassa yläkulmassa.
  4. Täytä toimitusosoite niille osoitettuihin kenttiin, pakolliset kentät on merkitty punaisilla tähdillä.
  5. Valitse haluamasi toimitustapa ja noutopaikka ja paina Seuraava.
  6. Jos et itse vastaanota pakettia eli tilaat sen esimerkiksi lahjaksi eri vastaanottajalle, ota pois täppä kohdasta Laskutus- ja toimitusosoite ovat samat ja täytä omat yhteystietosi. Pakolliset kentät on merkitty punaisilla tähdillä.
  7. Valitse haluamasi maksutapa ja sen alta oikea vaihtoehto, kuten esimerkiksi oma pankkisi ja seuraavaksi paina alapuolella olevaa punaista Tee tilaus - nappia.
  8. Sinut ohjataan tämän jälkeen Paytrailin kautta pankin tunnistautumiseen ja suoritat maksun pankin ohjauksen mukaisesti.
  9. Kun maksu on suoritettu, saat tilauksestasi tilausvahvistuksen sähköpostiisi.
  10. Saamasi tilausvahvistus toimii myös kuittina ostoksestasi.

Miten voin käyttää alennuskoodia?

Jos sinulla on käytössäsi alennuskoodi, niin syötä se alennuskoodi-kenttään ja aktivoi se klikkaamalla Ota alennus käyttöön.

Miten voin lisätä tuotteiden määrää ostosvaiheessa?

Tuotteiden määrä valitaan tuotesivulta Lisää ostoskoriin -napin yläpuolelta. Voit lisätä tai vähentää tuotteita joko pikanäppäimellä (-, +) tai kirjoittaa suoraan numerokenttään haluamasi määrän. Seuraavaksi paina Lisää ostoskoriin -nappia.

 

Kysymyksiä käyttäjätilistä

Miten luon käyttäjätilin ja kirjaudun sisään palveluun?

  1.  Jos olet uusi asiakas, paina lukon kuvaa etusivun oikeassa yläkulmassa ja seuraavaksi paina Luo tili -nappia.
  2. Täytä omat yhteystiedot. Pakolliset kentät on merkitty punaisilla tähdillä.
  3. Jos teet käyttäjätilin yritykselle, niin kirjoita yrityksesi nimi kohtaan Yritys/organisaatio.
  4. Anna kirjautumistiedot. Käyttäjätunnus on sähköpostiosoitteesi. Salasanan voi valita itse.
  5. Todistaaksesi, ettet ole robotti, kirjoita tyhjään kenttään sen alla olevat kirjaimet. Jos et saa selvää kirjaimista, voit ladata CAPCHAn uudelleen, niin saat uuden koodin.
  6. Klikkaa Luo tili.

Miksi kannattaa luoda käyttäjätili?

Luomalla käyttäjätilin voit tarkastella tilauksiasi sekä hallinnoida tilisi tietoja.

Mistä saisin tietoa verkkokaupan uusista tuotteista ja tarjouksista?

Voit tilata meiltä kampanjakirjeen. Se löytyy Punaisen Ristin verkkokaupan etusivulta. Syötä tyhjään kenttään sähköpostiosoitteesi ja paina Tilaa. Lähetämme sinulle viestin noin kerran kuukaudessa. Emme anna tietojasi eteenpäin muuhun markkinointiin.

 

Kysymyksiä maksamisesta

Miten maksan verkkokaupassa

Verkkokaupassamme maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail, yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail tarjoaa erilaisia maksutapoja.
Voit maksaa seuraavien pankkien verkkopankkitunnuksilla: Nordea, Osuuspankki, Säästöpankki, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Handelsbanken, Aktia, POP Pankki, Ålandsbanken.
Voit maksaa luottokortilla: Visa tai Mastercard.
Voit maksaa mobiilimaksulla: MobilePay, Siirto tai Pivo.
Yrityksille tarjoamme Walley Yrityslaskun.

Miksi en pääse maksamaan, kun painan pankkini kuvaketta?

Pankin kuvake pitää saada ensin aktiiviseksi painamalla logoa.
Paina sen jälkeen Tee tilaus -nappia.

Painan Tee tilaus -nappia eikä tapahdu mitään, missä vika?

Jos napista ei tapahdu mitään, jokin pakollinen tieto puuttuu aikaisemmista kentistä. Tarkista, että olet täyttänyt kaikki punaisella tähdellä merkityt kentät ja valinnut aktiiviseksi haluamasi maksutavan.

Miten voin tilata tuotteita, jos minulla ei ole verkkopankkia eikä luottokorttia?

Ota yhteyttä asiakaspalveluun puhelimitse 020 701 2211 tai sähköpostilla myynti@punainenristi.fi.

Mistä saan tilauksestani kuitin?

Kun tilasit meiltä, sait sähköpostiisi tilausvahvistuksen. Se sisältää kaikki kuitissa tarvittavat tiedot.

Mitä teen, jos tuotteet katoavat ostoskoristani?

Jos jätät maksutapahtuman kesken ja menet takaisin verkkokauppaan, tuotteet poistuvat ostoskoristasi. Tämä johtuu siitä, että ostoskoristasi on muodostunut tilaus, joka jää nyt odottamaan maksutapahtumaa. Tee uudelleen tilauksesi.

Tilaan yritykselleni tuotteita laskulla, miksi minun pitää tunnistautua omilla pankkitunnuksilla?

Vahva tunnistautuminen on pakollista kaikessa verkkomaksamisessa. Tämä perustuu EU:n maksupalveludirektiiviin. Tunnistautumisen jälkeen syötät yrityksen y-tunnuksen, jolloin lasku tulee yrityksen nimellä.

 

Kysymyksiä tuotteiden toimituksesta

Miten tuotteet toimitetaan minulle?

Tuotteet toimitetaan Postin kirjeenä tai Matkahuollon pakettipalveluilla. Voit valita itsellesi sopivan toimitustavan. Kirje on hitain toimitustapa ja siinä ei ole seurantaa. Lähellä-paketti toimitetaan tilauksella valitsemaasi Matkahuollon noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin. XXS-paketti toimii samoin kuin Lähellä-paketti. Bussipaketti toimitetaan Matkahuollon, josta voit noutaa sen. Jakopaketti toimitetaan ovelle ja se on tarkoitettu yrityksille ja organisaatioille, jotka ovat avoinna toimistoaikaan. Kotijakelulla saat paketin kotiovellesi toimitettuna ja voit sopia Matkahuollon kanssa itsellesi sopivan toimitusajan.

Tilasin vain yhden tuotteen, miksi en voi valita toimitustavaksi kirjettä?

Tilaamasi tuote on liian iso tai painava toimitettavaksi kirjeellä. Kirjetoimitustavasta puuttuu myös lähetyksen seuranta, joten emme lähetä arvokkaampia tuotteita kirjeenä. Jos lähetys häviää, sitä on mahdotonta löytää.

Mikä on tilaukseni toimitusaika?

Tilausten normaali käsittelyaika on 2–7 arkipäivää. Lisäksi toimitusaika toimitustavasta riippuen on 1–7 arkipäivää.

Miten voin seurata lähetykseni etenemistä?

Punaisen Ristin verkkokaupan lähetysten käsittelijä lähettää sinulle sähköpostilla viestin, että tilauksesi on lähetetty. Viestissä on seurantakoodi, jolla paketin kulkua voi seurata.
Matkahuolto ilmoittaa tekstiviestillä, kun tilaus on noudettavissa. Jos toimitustapana on kirje, siitä ei tule seurantatunnusta.

Voiko toinen henkilö noutaa tilaukseni Matkahuollon toimipisteestä?

Voit kopioida noutokoodin Matkahuollon Paketit-sovelluksesta ja välittää se vaikka puolisolle, kaverille tai äidille, joka saa koodia vastaan noudettua pakettisi. Voit myös välittää tekstiviestitse saapuneen saapumisilmoituksen toiselle paketin noutoa varten. Valtakirjaa ei tarvita.

Toimitatteko tilauksia Suomen ulkopuolelle?

Verkkokauppamme on tarkoitettu asiakkaille manner-Suomen alueella sekä Ahvenanmaalla. Joitain tuotteita voimme toimittaa esim. Ruotsissa olevaan osoitteeseen, ota silloin yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse 020 701 2211 tai sähköpostilla myynti@redcross.fi

 

Kysymyksiä puutteista, vaihdoista ja palautuksista

Tilauksestani puuttui tilaamani tuote, mitä teen?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, puh. 020 701 2211 tai myynti@redcross.fi. Tuote on voinut jäädä pois vahingossa tai sitten se on hetkellisesti loppunut ja kerromme sinulle, koska saamme sitä lisää.

Miten voin palauttaa tai vaihtaa tuotteen?

Käyttämättömillä tuotteilla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Tuote on palautettava tuotepakkauksessa, jossa on kaikki tuotteeseen kuuluvat osat mukana. Mikäli haluat vaihtaa tai palauttaa tuotteen, täytä pakettisi mukana toimitettu lomake huolellisesti ja jos haluat vaihtaa tuotteen, kerro minkä tuotteen haluat palauttamasi tilalle. Tai jos haluat palauttaa tuotteen, kerro meille miksi et ollut tyytyväinen ostokseesi. Paketin noutamatta jättäminen ei ole palautus.

 

Kysymyksiä sähköisistä korteista

Ostin ystävälleni sähköisen onnittelukortin, mutta sain sen omaan sähköpostiini. Saiko ystäväni lähettämäni kortin?

Saat tilausvahvistuksen sekä kopion kortista omaan sähköpostiisi. Kun itse saat kopion kortista, se tarkoittaa, että kortti on toimitettu myös vastaanottajalle.

Minulle on lähetetty sähköinen kortti, mutta en löydä sitä sähköpostistani. Missä se on?

Jos sitä ei löydy Saapuneet-kansiosta, se on todennäköisesti mennyt roskapostiin. Tarkista se myös. Tarkista myös muut sähköpostisi kansiot, jos et löydä korttiasi roskapostikansiosta.
Jos korttia ei löydy koko sähköpostista, kyseessä voi olla tilaajan tekemä kirjoitusvirhe sähköpostiosoitteessa, jolloin kortin toimitus valitettavasti epäonnistuu.

Tuotteet
Toggle Nav