Tilaus- ja toimitusehdot
Maksutavat
Voit maksaa Suomen Punaisen Ristin verkkokaupassa seuraavilla maksutavoilla: verkkopankkimaksu, luottokorttimaksu ja mobiilimaksutavat sekä Walley-lasku (ent. Collector B2B) yrityksille ja yhteisöille, joilla on voimassa oleva Y-tunnus. Huomaathan, että Walley voi lähettää laskun sähköpostitse tilauksen jälkeen. Nykyisin käytössä on voimassa olevan lainsäädännön mukainen vahva sähköinen tunnistautuminen, ja myös laskuvaihtoehdossa laskun tilaajan tulee tunnistautua omilla pankkitunnuksillaan, vaikka hän tilaisi laskun yrityksen tai yhteisön puolesta.
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Voit lukea tarkemmat maksupalveluehdot Paytrailin sivuilta.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com
Tilauksen vahvistuksen jälkeen tilauksen tietoja ei pääse enää muuttamaan.
Toimitusmaksu
Verkkokaupassa maksat toimitusmaksuja tilauksesi yhteispainon mukaan. Toimitusmaksu ilmoitetaan siirtyessäsi kassalle, jolloin voit halutessasi vielä lisätä tai poistaa tuotteita ostoskoristasi. Toimitusmaksu vaihtelee eri toimitustavoissa.
Toimitusaika
Tilausten normaali käsittelyaika on 2-7 arkipäivää. Lisäksi toimitusaika toimitustavasta riippuen on 1-7 arkipäivää.
Toimitustapa
Tuotteemme toimitetaan Postin kirjeenä tai Matkahuollon pakettipalveluilla. Voit valita itse sinulle sopivimman toimitustavan. Voit valita myös sinulle parhaiten sopivan pakettipisteen tai asiamiespisteen. Huomioithan, että kirje on toimitustavoista ainoa, jota ei voi seurata. Se on myös hitain toimitustapamme. Jos tilauksella on kiire, valitse jokin muu toimitustapa kuin kirjetoimitus.
Jos tilaat ilmaismateriaaleja, toimitustapana on automaattisesti ilmainen toimitus, jolloin tuotteet toimitetaan sinulle kustannustehokkaimmalla toimitustavalla mahdollisimman lähelle ilmoittamaasi osoitetta. Yleensä tämä on Matkahuollon pakettipalvelu.
Sähköisten korttien erityisehdot
Ostaessasi sähköisiä kortteja saat erillisen tilausvahvistuksen sekä kortin omaan sähköpostiisi samaan aikaan, kun kortit lähtevät eteenpäin vastaanottajille. Jos olet ajastanut kortin, saat oman kopiosi samaan aikaan kuin muutkin kortit lähetetään. Näin voit olla varma, että kortit on lähetetty sovitusti.
Ostaessasi sähköisen kortin, sitoudut täyttämään huolellisesti vaaditut tiedot. Jos vastaanottajan sähköpostiosoitteessa on virhe, emme korvaa epäonnistuneen kortin lähetyksen kuluja. Emme myöskään vastaa siitä, jos kortti menee vastaanottajalla roskapostikansioon tai karanteeniin, koska tämä johtuu täysin vastaanottajan sähköpostiasetuksista emmekä voi siihen vaikuttaa. Emme vastaa kolmansien osapuolien järjestelmähäiriöistä, joiden vuoksi korttien lähettäminen voi keskeytyä (force majeure).
Jäsenedut
Kaupassamme on kausittaisia erikoistarjouksia Punaisen Ristin jäsenille. Tuoreimmat jäsenedut löydät aina uusimmasta Avun maailma -lehdestä, jonka jäsenenä saat kotiinkannettuna. Jäsenedun saat käyttöösi syöttämällä jäsenetukoodin sille varattuun Alennuskoodi-kenttään ostoskorissa.
Arvonlisävero
Suomen Punainen Risti on yleishyödyllinen yhteisö (TVL 22§). Tuotteidemme hinnat sisältävät arvonlisäveroa 0, 14 tai 25,5 % tuotteesta riippuen. Esimerkiksi lahjoitustuotteemme Vaikuttavat lahjat eivät sisällä arvonlisäveroa. Toimitusmaksu sisältää aina 25,5 % arvonlisäveroa. Jos ostamasi tuotteet sisältävät arvonlisäveroa, veron osuus on eritelty tilausvahvistuksessa.
Takuu
Tuotetiedoissa on kerrottu tuotteen mahdollinen takuuaika. Paketin mukana saamasi lähete toimii takuutodistuksena.
Tuotteen vaihto- ja palautusoikeus
Käyttämättömillä tuotteilla on 14 päivän rajoittamaton palautusoikeus. Paketin noutamatta jättäminen ei ole palautus. Tuote on palautettava tuotepakkauksessa, jossa on kaikki tuotteeseen kuuluvat osat mukana. Mikäli haluat vaihtaa tai palauttaa tuotteen, täytä pakettisi mukana toimitettu lomake huolellisesti ja jos haluat vaihtaa tuotteen, kerro minkä tuotteen haluat palauttamasi tilalle. Tai jos haluat palauttaa tuotteen, kerro meille miksi et ollut tyytyväinen ostokseesi. Palautteesi on meille tärkeä!
Käsittelemme palautukset mahdollisimman pian ja tuotevaihtotilanteessa lähetämme uuden tuotteen sinulle ilman toimituskuluja. Palautustilanteessa tarkastamme tuotteen ja toteamme sen edelleenmyyntikelpoisuuden. Tarvittaessa olemme yhteydessä sinuun. Kun palautuksesi on käsitelty, palautamme rahat sinulle Paytrailin kautta. Veloitamme palautusmaksua 6 € (halvimman pakettitoimituksen hinta) palautuksen käsittelyn yhteydessä.
Pakkaa tuote huolellisesti ja toimita paketti osoitteeseen:
SPR/Logistiikkakeskus
Myynti/asiakaspalautus
Kalkun kehätie 4
33330 Tampere
Matkahuollon asiakaspalautustunnuksemme on 9512906.
Noutamattomat paketit
Paketin noutamatta jättäminen ei ole palautus, vaan palauttaaksesi tilaamasi tuotteen/tuotteet, sinun tulee toimia kuten edellisessä kohdassa on kuvattu. Jos et nouda tai ota vastaan lähetystämme ja se palautuu meille rahdinkuljettajan säilytysajan umpeuduttua, otamme tuotteet takaisin myyntiin ja palautamme sinulle rahat tilauksesta. Emme lähetä tuotteita uudelleen.
Yhteystiedot
Suomen Punainen Risti
Verkkokaupan varasto
Kalkun kehätie 4
33330 Tampere
myynti(at)punainenristi.fi
puh. 020 701 2211
Asiakaspalvelu puhelimitse ma-pe klo 8.30-15. Puhelun hinta on 8,35 snt/puh. + 16,69 snt/min.
Muina aikoina voit jättää viestin, niin soitamme sinulle takaisin.